Min åsikt

Många lägger ut statusar på facebook som låter såhär: 

Av hänsyn till muslimer så ska vi inte ha julskinka på julbordet.

Av hänsyn till "mörkhyade" så tar vi bort pepparkakorna och brunkålen.
Av hänsyn till vänsterpolitiker tar vi bort rödkålen.
Av hänsyn till veganer så tar vi bort alla köttprodukter på julbordet.
Nu sitter jag här med en brysselkål...

Nej vänta, den tar vi bort med så brysslarna inte blir förbannade med...

Så nu sitter jag här med
 
nudlar och hoppas att asiaterna tycker det är ok med mitt julbord.
Nej där rök det med....
Av hänsyn till judar och andra av annan tro så fick jag inte ens det...
Välkommen till Sveriges Julfirande 2012!

Det är väl klart som fan att folk som inte kommer från sverige tar för sig när de kan?! Det är inte invandrare som ändrar på sverige, det är sverige själv, alla svenskar faktiskt.
Det är förmodligen oftast vi svenskar som kommer med de dumma idéerna om att något är rasistiskt. 
Personligen tycker jag att den där statusen är hur jävla patetisk som helst, skulle svenskarna sluta tillåta att folk fick göra som de ville skulle det inte vara såhär. Gnäll inte på utlänningar, finns hur många underbara människor som helst som inte kommer ifrån sverige!
Och säger det ännu en gång, skulle inte sverige vara så mesigt och inte våga säga till om detta så får vi helt enkelt skylla oss själva. Vill vi ha kvar våra svenska traditioner så kan ju såna där "viktiga gubbar" bestämma att det inte är rastiskt, antar att de är de som bestämmt att det är det från början. Jag skyller på sverige, hata mig om ni vill, älska mig om ni vill, spelar inte så stor roll, delade bara med mig av min åsikt! pusshej!


Kommentarer
Tea

Tack så mycket!

2012-12-10 @ 21:39:54
URL: http://teeeeeah.blogg.se/
Anonym

älska Sverige, svenska traditioner och svenskar <3333 inte Sveriges fel (min och mångas åsikt) ;)

2012-12-11 @ 13:03:13


Kommentera!:


Your name ♥ :
VIP? ♥

Mail.♥ :

Din blogg? ♥ :

Skriv något sött så får du en kram! ♥ :

Trackback

.

.

RSS 2.0