Åsikt!


Hej! Människor tycker olika men här får ni min åsikt om "lätt klädda bilder" och kroppar typ haha.

Skulle jag lägga upp en bild på mig i trosor och bh skulle de flesta kalla mig hora, slampa etc. 
Skulle jag lägga upp en bild på min i bikini skulle jag inte fått alls lika många såna kommentarer.
Varför? Det är ju så gott som samma sak? hahaha.
Kändisar har konserter i så gott som bara underkläder, någon som klagar? -Nä, inte vad jag vet.
Modeller visar sig i underkläder, någon som klagar? -Knappast.
Är det någon som sitter och kollar i en H&M katalog och skriker hora till tjejerna som sitter i bara underkläder? -haha nej!
Motivations bilder är oftast tagna i underkläder, någon som klagar på det? -Nej.
Det är ju så gott som samma sak, hahaha? 

Skulle jag lägga upp en sån bild skulle jag va stolt, vågar man visa upp sin kropp är man ju oftast stolt över det? Det är ju bara bra om folk mår bra i den kropp de har, varför sitta och klaga?

Skulle ju såklart inte acceptera att någon annan la upp en bild på mig i underkläder eftersom jag inte valt att göra det själv, kanske fortfarande är stolt över min kropp men om någon annan gör det är det inte okej. 

Och ni som klagar på tjejer som skickar nakenbilder, egentligen, de flesta tjejer har gjort det. Tror många som klagar har gjort det själva.

Sen undrar jag varför killar kan lägga upp bilder utan tröja och blir kallade sexiga, heta osv, det är ju samma sak? haha alltså tjejer har bröst, det har inte killar, det är det som är skillnaden mellan överkropparna typ, vet inte riktigt hur jag ska förklara men bröst är ju en del av kroppen, skulle killar haft bröst skulle dem ju visat dem på deras mag-bilder, så varför bara klaga på tjejer? haha, fattar faktiskt inte. 

Det är ju bra om man vågar visa sin kropp, mullig som smal, vad ska man skämmas för? Bättre att se sig själv i spegeln, le mot sig själv och inse att man är vacker som man är både med och utan kläder. Kallar någon dig tjock, ignorera du är vacker spela roll om du väger ett par kilo mer än vad din kompis gör. Kallar någon dig för smal, ignorera du är vacker spela roll om du väger ett par kilo mindre än vad dina kompisar gör.
Var nöjda med er själva, ni lever en gång, varför sitta och känna sig ful då? Varför sitta och må dåligt för sin kropp? Varför lyssna på alla andras jävla snack? 
Var dig själv, lev ditt liv, låt idioter tycka vad fan de vill, de är inte heller perfekta, det är ingen.

Blev längre än vad jag trodde men puss!



Kommentarer
Anonym

fast just det där med att lägga upp lättklädda bilder när man är exempelvis 12-16 år är ju inget man borde va stolt över. Och jo det är skillnad på underkläder och badkläder, underkläder är mer privat och kan va i spets eller transparenta (genomskinliga), sånt som man borde vilja att bara ens pojkvän ska se. Modeller har det som jobb att visa upp underkläder och det är inget fel med det. Men det jag vill komma fram till är att ja, det är extremt horigt att lägga upp lättklädda bilder på internet där miljontals människor kan se det när man är minderårig.

2013-02-16 @ 18:58:26


Kommentera!:


Your name ♥ :
VIP? ♥

Mail.♥ :

Din blogg? ♥ :

Skriv något sött så får du en kram! ♥ :

Trackback

.

.

RSS 2.0